Dirigenten

Onze dirigenten zijn Stefan Blaak (harmonie), René van der Struik (drumband) en Marianne Bosch (jeugdorkest). Carlijn de Lange is muziekdocente op basisschool de Talenter

Stefan Blaak - Harmonie

Stefan Blaak studeerde cum laude af aan het conservatorium en gaf sindsdien concerten in verschillende Europese landen en de Verenigde Staten.

De concerten, die hij samen met zijn broer Martijn als pianoduo geeft, werden door verschillende omroepen uitgezonden, zoals NTR, AVRO, TROS, VPRO, Concertzender, Westdeutsche- en Bayerische Rundfunk, RAI Italia en Radio France.

De afgelopen jaren verschenen er twee cd's met werken voor piano vierhandig en twee piano's.

Als dirigent is Stefan verbonden aan de Muziekvereniging Enter en Concordia Sibculo.

Marianne Bosch - Jeugdorkest

Marianne Bosch begon op 7-jarige leeftijd met klarinet spelen aan de muziekschool Hof 88 in Almelo bij docent Hans Buld. Na heel wat jaartjes klarinet te hebben gespeeld wilde ze graag haar horizon verbreden, daarom is Marianne op haar veertiende begonnen met het volgen van pianolessen bij Hans Ponten en dwarsfluitlessen van Annemiek de Bruin.

Op 16-jarige leeftijd is Marianne begonnen met de vooropleiding van het conservatorium in Zwolle. Op 19 juni 2006 is Marianne afgestudeerd na vier jaar bij Frans de Jong te hebben gestudeerd. Op 29 mei 2008 is Marianne afgestudeerd aan de Messiaen Academie bij André Kerver. Verder is Marianne werkzaam als klarinetdocent bij harmonie Crescendo in Gramsbergen, Koninklijk Erkende Vriezenveense Harmonie, muziekschool Borne en muziekvereniging Enter.

Al ruim 10 jaar speelt Marianne in klarinetkwartet Kla-vier op es- en besklarinet. Tevens is Marianne werkzaam als remplaçant bij de Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso Kapel in Assen, remplaçant bij het Orkest van het Oosten en valt ze regelmatig in bij verschillende orkesten in Oost-Nederland.

Carlijn de Lange - Muziekdocente De Talenter

Al vanaf kinds af aan speelt Carlijn (30-06-1994) bij de Vriezenveense Harmonie, waar ze is begonnen met het volgen van AMV lessen en ze hierna de overstap naar het instrument dwarsfluit maakte. Al snel speelde ze in de orkesten van de harmonie, waar ze ervoer hoe leuk het is om samen muziek te maken. In haar middelbare school periode kwam ze tevens veel in aanraking met muziek en werd ze geïnspireerd door haar enthousiaste muziekdocenten. Dit deed Carlijn besluiten om te beginnen aan de opleiding Docent Muziek aan het ArtEZ conservatorium in Enschede. Hier heeft ze zich verder verdiept in de vakken klassiek fluit en koordirectie door deze als minor te volgen. In juni 2016 is ze afgestudeerd, met als onderwerp ‘spelvormen voor een leerorkest’.

Op dit moment is Carlijn werkzaam als AMV- en theoriedocent bij de Vriezenveense Harmonie en leidt ze het leerorkest op de CBS Eltheto te Vriezenveen. Tevens is ze verbonden als vakleerkracht aan de basisschool de Talenter en de muziekvereniging Enter. Hiernaast staat ze voor verschillende koren.

René van der Struik - Drumband

Binnenkort meer info.