Harmonie

Het harmonie-orkest van Muziekvereniging Enter bestaat uit ruim 50 muzikanten en staat onder leiding van dirigent Stefan Blaak.

Het harmonieorkest is onder te verdelen in verschillende groepen:

• Houtblazers: klarinetten, maar ook dwarsfluiten en saxofoons vallen onder deze groep;
  • Koperblazers: trompetten, hoorns, trombones, baritons en bassen.

Een lid komt bij het Harmonieorkest als muziekexamen is gedaan en het A- of B-diploma is gehaald. De leden van de harmonie repeteren iedere maandag van 19.30 – 21.30 uur in ons gebouw aan de Mettenkampsweg 3 te Enter.

Het blijft natuurlijk niet bij repeteren: We treden vaak op! Dat is bij verschillende gelegenheden in het dorp, zoals Koningsdag, 4 mei, de avond4daagse, Sinterklaas en de Enterse Dagen. We brengen ook serenades bij jubilerende verenigingen, bedrijven en echtparen. We spelen soms ook in de kerk, zoals tijdens de viering op Tweede Kerstdag. Tot slot geven we ook volledige concerten, meestal in zaal de Kröl. Dit alles gebeurt onder de vakkundige leiding van onze dirigent, Stefan Blaak.

Stefan Blaak

Stefan Blaak studeerde cum laude af aan het conservatorium en gaf sindsdien concerten in verschillende Europese landen en de Verenigde Staten.

De concerten, die hij samen met zijn broer Martijn als pianoduo geeft, werden door verschillende omroepen uitgezonden, zoals NTR, AVRO, TROS, VPRO, Concertzender, Westdeutsche- en Bayerische Rundfunk, RAI Italia en Radio France.

De afgelopen jaren verschenen er twee cd's met werken voor piano vierhandig en twee piano's.

Als dirigent is Stefan verbonden aan de Muziekvereniging Enter en Concordia Sibculo.